In samenwerking is het belangrijk dat mensen zich kunnen verbinden. Deze verbinding bestaat uit twee belangrijke elementen, een functionele en een relationele kant. De functionele kant van deze verbinding staat in veel trainingen centraal. Hoe we communiceren , hoe we samenwerken, hoe onze organisatiestructuur in elkaar zit, zijn daarbij belangrijke uitgangspunten. Ook in onze trainingen zijn dit belangrijke aandachtspunten. In onze benaderingen focussen wij op de samenwerking tussen mensen. In samenwerking en verbinding komen mensen en organisaties tot betekenis. In onze trainingen investeren we in de samenwerking en verbinding! Als mensen effectiever in verbinding komen met elkaar gaan ze ook effectiever samenwerken. Alles draait uiteindelijk om verbinding. Onzekerheid, angst, persoonlijke agenda’s en overlevingsstrategieën van mensen veroorzaken de "waste" in de samenwerking. Mensen begrijpen elkaar niet, raken gefrustreerd en gaan zelfs strategieën ontwikkelen om niet te hoeven verbinden. Deze vaak onbewuste overlevingsstrategieën kosten organisaties vele miljoenen. Ziekteverzuimcijfers kunnen dramatisch omhoog schieten, mensen raken gefrustreerd en zoeken een andere baan, waardoor kennis en kwaliteit verloren gaan. |
|